SmodCMS

KARTY BONY TOWAROWE


Bony towarowe w postaci kart plastikowych mogą być dobrym bezgotówkowym sposobem motywowania i wynagradzania pracowników.
Zaleta bonów w formie plastikowych to z pewnością ich trwałość i dodatkowe zabezpieczenie jakim jest z pewnością materiał z którego jest wykonany (pvc). Ponadto moze być wyposażony w kod kreskowy, numerację, pasek magnetyczny czy chip.
Może być wykorzystywany wielokrotnie w oparciu o program sprzedaży.



Rodzaje bonów towarowych w postaci kart plastikowych:


Bon żywieniowy

Jest to najstarsza forma kuponu towarowego. Za jego pośrednictwem możemy zakupić produkty żywnościowe w sklepach, obiady w barach i restauracjach. W praktyce szczególnie w hipermarketach, możemy także zakupić towary nieżywnościowe.

Bon rekreacyjno-kulturalny.

Za jego pośrednictwem można zakupić określone rodzaje usług. Możemy zakupić usługę w gabinetach i salonach odnowy biologicznej. Także bilety do kina, do teatru, do muzeum, na wystawy. Możemy także zakupić kawę w kawiarni, pobyt na basenie czy na korcie tenisowym.

Bon profilaktyczny.

Jest to szczególny rodzaj bonu żywnościowego. Jest on wydawany przez przedsiębiorstwa przemysłowe, na których ciąży obowiązek wynikający z przepisów bhp. Zapewnia on pracownikom, pracującym w ciężkich warunkach zakup żywności, w tym i napojów niealkoholowych w stołówkach, czy restauracjach.

Bon podarunkowy

W zależności od wystawcy bon ten może być nazwany prezentowym podarunkowym. Możemy nim podobnie jak w innych przypadkach płacić za towary, które mogą służyć jako podarunek lub prezent.

Bony turystyczne lub podróżnicze.

Za tego typu bony kupujemy pobyt w określonym hotelu lub motelu w kraju i za granicą, wraz z wyżywieniem i noclegami. Tego typu bony na naszym rynku pojawiły się dopiero kilka lat temu. Jest to środek płatniczy służący do zapłaty za różnego rodzaju usługi turystyczne. Występuje także w wersji elektronicznej.


Bon premiowy

Najczęściej jest on wręczany jednorazowo. Jest narzędziem przyciągania klientów. Bony tego typu są stosowane w akcjach promocyjnych. Pełnią funkcję nagrody. Są też narzędziem sprzedaży premiowej, niektórych towarów, szczególnie mniej chodliwych. Niekiedy producenci tego typu premie adresują do bezpośrednich konsumentów.